الأربعاء، 12 سبتمبر 2012

ازاى تعملى عرض مميز

اهلا ازيكوا ؟ جبتلكم موضوع ازاى تعملوا عرض مميرز يعنى ايه عرض مميز ؟ اللى هو ليه خلفية ملونة و تكتبى عادى زى عرضى كده فى ستاردول

طبعا مالكوش دعوة بالكلام دى صورة للعرض بالخلفية يعنى دلوقتى علشان نعملها تابعونى :
اول حاجة بنروح لموقع هقلكوا الرابط بتاعه الاول بتجيبوا جوجول و اكتبوا HTTP://WWW.WITTYPROFILES.COM اعملولوا COPY و يبوا جوجول و اعملوا فى مربع البحث PEAST و جيبوا اول اختيار بيظهر ليكوا صفحة كده
طبعا انتوا مستغربين علشان دى من غير خلفية بس انا هلقكوا حاجتين اول حاجة العلامة الصغير اللى انا عاملة عليها مربع تحت دى بتظهر لو انتى مشتركة فى الموقع و مسجلة الدخول انامشتركة و مسجلة الدخول الخط ده مثلا اللى موجود فى الصورة مش هنحتاج فيه نضغط على العلامة الصغير دى لكن هنعمل كده
و بتسيبوها كده و روحوا لستاردول بتاعكوا عادى و تعالوا عندالعرض و اعملوا التعديل و بعدين اللى عملنا عندها المكان الازرق ده نسحبها للعرض و نحطها فى الماكن اللى احنا عايزينه بس اعملى عليها بالازرق و اكتبى من غير ماتمسحى لانك لو مسحتى هتلاقيه عادى مش زى ماحنا عايزين شوفوا كده

و كده احنا عملنا الكتابة من غير خلفية دلوقتى نروح للخلفية الاول لازم نكون مشتركين و مسجلين الدخول و بنختار النموذح انا مثلا اختارت ده و اعملوا اللىفى الصورة

و لما بنضغط على العلامة بيظهرلنا كده


و لما بنضغط على الكلمة اللى عليها مستطيل اسود بيظهرلنا ده  بس اعملوا COPY زى ماهو فى الصورة

اضغطوا على الصورة للتكبير لانها كبيرة جدا جدا جدا و لما بتعملوا COPY روحوا للعرض فى ستاردول و اعملوا PEAST 
بيظهرلكوا الرابط اللى نسختوه و لما يظهر اعملوا حفظ هيقلك قمت بحفظ عرضك اعملى تعديل تانى بيظهرلك اسود و اكتبى اللى انتى عايزاه انا بقى عملت واحد تانى و دى صورته


انتوا و ذوقكوا
المالكة بانسيه
باى


هناك تعليقان (2):

  1. روووعه حبيبتى تسلمليلى يارب

    ردحذف
  2. انا مش بيظهرلى العلامه اللى انتى عمله عليها مربع وانا اشتركت بالموقع اعمل ايه ؟

    ردحذف